Το σκεπτικό για το άνοιγμα γυμνασίων-λυκείων

Estimated read time 0 min read

Το σκεπτικό για το άνοιγμα γυμνασίων-λυκείων

Σήμερα η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας για τον νέο κορωνοϊό θα εισηγηθεί πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να γίνει η επιστροφή στις σχολικές αίθουσες των μαθητών γυμνασίου και λυκείου (φωτ. INTIME NEWS).

Η εξαιρετικά μεγάλη σημασία της εκπαίδευσης για την κοινωνία, η ανάγκη της ισότιμης πρόσβασης στη γνώση αλλά και θέματα κοινωνικοποίησης και ψυχικής υγείας των παιδιών είναι μεταξύ των βασικών λόγων για τους οποίους η επανεκκίνηση της διά ζώσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κρίνεται σε αυτή τη φάση κρίσιμη και υπερτερεί έναντι της άρσης του απαγορευτικού για άλλες δραστηριότητες.

Σήμερα η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας για τον νέο κορωνοϊό, η οποία θα εξετάσει τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα, έχει κληθεί να εισηγηθεί πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί να γίνει η επιστροφή στις σχολικές αίθουσες των μαθητών του γυμνασίου και του λυκείου – η οποία, όπως διεμήνυσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει προβάδισμα έναντι του ανοίγματος άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων.

«Το άνοιγμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι ζωτικής σημασίας έπειτα από τόσο μεγάλη απουσία των μαθητών από τις αίθουσες των γυμνασίων και των λυκείων», λέει στην «Κ» ο καθηγητής Μικροβιολογίας και αντιπρύτανης του ΕΚΠΑ, μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Αθανάσιος Τσακρής. Οπως τονίζει ο καθηγητής, υπάρχει ανάγκη ισότιμης πρόσβασης των παιδιών στην εκπαίδευση και ίσων ευκαιριών, με δεδομένο ότι σε αυτή τη φάση, και όσο τα σχολεία μένουν κλειστά, κάποια παιδιά έχουν τη δυνατότητα ιδιαίτερων μαθημάτων και κάποια όχι. «Ας μην ξεχνάμε ότι η τηλεκπαίδευση δεν αποτελεί κοινό παρονομαστή για όλους. Υπάρχουν μαθητές χωρίς πρόσβαση στο Διαδίκτυο, άλλοι που για λόγους οικονομικούς δεν διαθέτουν κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό ή πρέπει να τον μοιράζονται με άλλα μέλη της οικογένειάς τους».

Επιπλέον, όπως συνεχίζει ο κ. Τσακρής, το σχολείο είναι περιβάλλον στο οποίο εξασφαλίζεται όχι μόνο η ανάπτυξη των μαθησιακών δεξιοτήτων των παιδιών και η κοινωνικοποίησή τους, αλλά και η προαγωγή της ψυχικής τους υγείας.

Αλλά και σε σχέση με την πανδημία, η λειτουργία των σχολείων, υπό προϋποθέσεις, δεν φαίνεται να εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο για τη διασπορά του κορωνοϊού. «Τα σχολεία είναι πιο ελεγχόμενοι χώροι για τις συναντήσεις των παιδιών λόγω της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας και της επιτήρησής τους από τους εκπαιδευτικούς, σε αντίθεση με αυτό που ισχύει τώρα, που τα περισσότερα παιδιά συγκεντρώνονται τα απογεύματα σε σπίτια φίλων», σημειώνει. Ενας παράγοντας που επίσης θα ληφθεί υπόψη από τους ειδικούς είναι και το γεγονός ότι οι μαθητές του γυμνασίου και του λυκείου δεν χρειάζονται συνοδό κατά τη μετακίνησή τους προς και από το σχολείο.

Πάντως, τα μέλη της επιτροπής θα εξετάσουν τους όρους και τις προϋποθέσεις για ενδεχόμενο άνοιγμα των σχολείων και συγκεκριμένα τα πρωτόκολλα που θα πρέπει να τηρούνται: δειγματοληπτικοί έλεγχοι για την ανίχνευση του κορωνοϊού (πότε, σε ποιους και με ποια συχνότητα πρέπει να γίνονται), τι θα ισχύσει για τα διαλείμματα, ώρες προσέλευσης των μαθητών κ.ά. Οπως τονίζει ο κ. Τσακρής, «έχουμε την εμπειρία από τη λειτουργία των σχολείων πριν από το δεύτερο lockdown για να δούμε τι πήγε λάθος και ποιες διορθωτικές κινήσεις μπορούν να γίνουν». Οι ειδικοί κρίνουν ιδιαίτερα σημαντικό και τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, οι οποίοι, σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών, θα κάνουν το εμβόλιο έναντι της COVID-19 ταυτόχρονα με τα άτομα με υποκείμενα νοσήματα.

Πηγή άρθρου www.kathimerini.gr

You May Also Like

More From Author