Το εντυπωσιακό Μετρό Θεσσαλονίκης σε 60 φωτό! Εγινε πραγματικότητα, οι αντιδράσεις των πολιτών στην 1η επίσκεψη

O σταθμός Παπάφη και το αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης άνοιξαν σήμερα τις πύλες τους και υποδέχθηκαν τους Θεσσαλονικείς!

«Μετά από πολλά χρόνια αναμονής, ψεύτικων υποσχέσεων και εγκαινίων με μουσαμάδες, απανταμε χωρίς πολλα λόγια, με έργα. Το Μετρό Θεσσαλονίκης μπαίνει στην τελική του φάση», έγραψε στο facebook ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο εν λόγω σταθμός του Μετρό και το αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης άνοιξαν σήμερα για μια επίσκεψη από το κοινό, τους ανυπόμονους Θεσσαλονικείς, που ύστερα από χρόνια καθυστερήσεων μετρούν πλέον αντίστροφα το χρόνο για την παράδοση του έργου (η βασική γραμμή αναμένεται να παραδοθεί στα τέλη του 2023) που θα δώσει νέα πνοή στην πόλη και θα αλλάξει την καθημερινότητά τους.

Θεσσαλονικείς από το πρωί σχημάτισαν ουρές έξω από τον σταθμό της Παπάφη περιμένοντας υπομονετικά να ξεναγηθούν σε αυτόν.

Πλάκα κάνεις! Οι αντιδάσεις των επισκεπτών όταν είδαν τους συρμούς του Μετρό

Μάλιστα, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, υποδέχθηκε τους πρώτους επισκέπτες λίγο μετά τις 10 το πρωί, τους ξενάγησε στον σταθμό και απάντησε στις ερωτήσεις τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους επισκέπτες δόθηκε η δυνατόητα να επιβιβαστούν στους συρμούς. Στο παρακάτω βίντεο καταγράφεται και μια επιβάτης που αναφωνεί «Πλάκα κάνεις! Ηρθε είναι πραγματικότητα» τη στιγμή που ο συρμός φθάνει στην αποβάθρα. Οπως φαίνεται στο βίντεο και στις φωτό οι αποβράθρες διαφέρουν σε σχέση με αυτές της Αθήνας αφού στη άκρη τους έχει τοποθετηθεί ένας γυάλινος «τοίχος» με πόρτες, που ανοίγουν μόνο όταν φθάσει ο συρμός.

Ο σταθμός Παπάφη είναι ο έβδομος στην σειρά σταθμός της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης στην κατεύθυνση των συρμών προς τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Βρίσκεται στην συμβολή της Λεωφόρου Κωνσταντίνου Καραμανλή και των οδών Παπάφη και Συμεωνίδη.

Σε ώρες αιχμής, από τον σταθμό θα διέρχεται ανά κατεύθυνση κάθε 1,5 λεπτό ένας συρμός μήκους 52 μέτρων, χωρητικότητας 450 επιβατών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εισιτήριο για την επιβίβαση σε συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης θα κυμαίνεται κοντά στην τιμή ενός κανονικού εισιτηρίου στον ΟΑΣΘ (0,90€).

Ο σταθμός διαθέτει δύο κύριες προσβάσεις από την πλευρά της Λεωφόρου Καραμανλή στο ύψος της Παπάφη. Η δυτική πρόσβαση στην συμβολή της Λεωφόρου Καραμανλή και Παπάφη, περιλαμβάνει μία σταθερή κλίμακα πλάτους 2,10 μέτρων και ένα ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων (μία σκάλα ανόδου – μία σκάλα καθόδου). Η ανατολική πρόσβαση στο πεζοδρόμιο της Λεωφόρου Καραμανλή (προς το Παπάφειο Ίδρυμα) περιλαμβάνει επίσης ένα ίδιας λειτουργίας ζεύγος κυλιόμενων κλιμάκων.

Όπως και όλοι οι υπόλοιποι, ο Σταθμός Παπάφη έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με την προβλεπόμενη νομοθεσία ώστε να είναι προσβάσιμος από άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ).

Ο σταθμός ακολουθεί τα τυπικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά όλων των σταθμών της Θεσσαλονίκης, τα οποία βεβαίως έχουν προσαρμοστεί στις πραγματικές συνθήκες της θέσης: Δημιουργήθηκε και σ’ αυτήν την περίπτωση ένας κεντρικός πυρήνας κίνησης του κοινού, που περιλαμβάνει το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων, το επίπεδο ηλεκτρομηχανολογικών χώρων, το επίπεδο της αποβάθρας, τα κλιμακοστάσια κυλιομένων κλιμάκων και το κλιμακοστάσιο σταθερής κλίμακας με τον ανελκυστήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σταθμός Παπάφη είναι τριώροφος με βάθος τροχιών 20,50 μέτρων από την στάθμη του εδάφους και όπως και όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει πετάσματα – θύρες αποβαθρών (Platform Screen Doors – PSD) για μεγιστοποίηση της ασφάλειας των επιβατών, αύξηση του ωφέλιμου χώρου των αποβαθρών, μείωση των αναγκών αερισμού και απαγωγής καπνού, βελτίωση της απόδοσης του συστήματος ανακοινώσεων και δυνατότητα μελλοντικού κλιματισμού όλων των δημόσιων χώρων του σταθμού.

Μέσα στην επόμενη χρονιά θα τοποθετηθούν και έξι (6) αυτόματες εκδοτικές μηχανές και έξι (6) πύλες εισόδου – εξόδου όπου και θα επικυρώνονται τα εισιτήρια, ένα απολύτως σύγχρονο σύστημα ticketing που θα υιοθετεί τις πιο σύγχρονες και πλέον εξαιρετικά διαδεδομένες μεθόδους συναλλαγής με ψηφιακά μέσα και ανέπαφα.

Ο σταθμός Παπάφη στη Θεσσαλονίκη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσκεψη πολιτών στο αμαξοστάσιο στην Πυλαία

Oι Θεσσαλονικείς έχουν επίσης τη δυνατότητα αυτό το ΣΚ να επισκεφθούν το Μηχανοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, εκεί όπου θα μπορούν να σταθμεύουν σε στεγασμένο χώρο μέχρι και 35 συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης ταυτόχρονα

Οι συμμετέχοντες στην ξενάγηση στο αμαξοστάσιο μπόρεσαν να φτάσουν μέχρι και στον χώρο που οι εργαζόμενοι αποκαλούν χαριτολογώντας «Ακρωτήριο Κανάβεραλ», ήτοι στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει το thes.gr.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο συγκρότημα περιλαμβάνονται ο κύριος χώρος επιθεώρησης και συντήρησης συρμών, το συνεργείο επισκευών, ο τόρνος, το βαφείο, ο χώρος αμαξωμάτων, η κεντρική αποθήκη ανταλλακτικών, αίθουσες μηχανολογικού εξοπλισμού, εργαστήρια και οι γραφειακοί χώροι της εταιρίας λειτουργίας καθώς και υπόγειο parking.

Μετρό χωρίς οδηγό

Από την είσοδο της οδού Ερυθρού Σταυρού, οι επισκέπτες θα οδηγούνται καταρχάς στους χώρους συντήρησης των συρμών, στο Complex 1. Η προσπέλαση των συρμών από το επίπεδο του χώρου Εναπόθεσης (Complex 2) στο χώρο των Συνεργείων (Complex 1) γίνεται μέσω ειδικής ανηφορικής τροχιάς, η οποία σε μεγάλο μήκος έχει τη μορφή εναέριας γέφυρας. Στη μέση της διαδρομής πραγματοποιείται η αλλαγή του συστήματος οδήγησης των συρμών από αυτόματο σε χειροκίνητο, και γι’ αυτό έχει διαμορφωθεί ειδική στάση/αποβάθρα για την επιβίβαση του χειριστή οδήγησης.

Η οδήγηση των συρμών με χειριστή θα πραγματοποιείται μόνο για την είσοδό τους στους χώρους συντήρησης και σε περιπτώσεις εκτάκτων συμβάντων. Όλες οι υπόλοιπες κινήσεις των συρμών, δηλαδή και η μεταφορά επιβατών, θα γίνονται αυτόματα χωρίς οδηγό. Η κίνησή τους βασίζεται στο σύστημα σηματοδότησης CBTC (communications-based train control) και είναι απολύτως ασφαλής και αξιόπιστη. Τα χειριστήρια του συρμού θα παραμένουν κλειδωμένα στις ειδικές θήκες που υπάρχει κάτω από τα παράθυρα των δύο όψεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΒΙΝΤΕΟ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 

Πηγή άρθρου www.iefimerida.gr