Πλαφόν στους μισθούς, όχι σε άσχετους διευθύνοντες από την ΠΟΣΠΕΡΤ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ  ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ 1-09-2010 Κύριοι, κυρίες βουλευτές, Σας  ευχαριστούμε για την πρόσκληση και την ευκαιρία που μας δίνετε να εκφράσουμε ενώπιον σας τις απόψεις μας. Συγκεκριμένα  έχουμε να παρατηρήσουμε και να προτείνουμε τα παρακάτω: Αρθρο1 1. – Θεωρούμε ιδιαίτερα μεγάλο το διάστημα της 5ετιας για τις θητείες. – […]

ΥΠΟΜΝΗΜΑ  ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

1-09-2010

Κύριοι, κυρίες βουλευτές,

Σας  ευχαριστούμε για την πρόσκληση και την ευκαιρία που μας δίνετε να εκφράσουμε ενώπιον σας τις απόψεις μας.

Συγκεκριμένα  έχουμε να παρατηρήσουμε και να προτείνουμε τα παρακάτω:

Αρθρο1

1. – Θεωρούμε ιδιαίτερα μεγάλο το διάστημα της 5ετιας για τις θητείες.

– Θεωρούμε ότι η ευχή  που κάνει με την αναφορά ότι τα 9 μέλη  «είναι πρόσωπα τα οποία λόγω των ειδικών γνώσεων και της πείρας τους μπορούν να συμβάλλουν…» δεν επαρκεί για τον κρίσιμο ρόλο και τις  ιδιαιτέρα αυξημένες αρμοδιότητες  που τους αναθέτει με τον υπό ψήφιση νόμο, διότι δεν προσδιορίζονται προσόντα που να συνάδουν με το Ραδιο-τηλεοπτικό αντικείμενο και τον πολιτιστικό, κοινωνικό, ενημερωτικό, ψυχαγωγικό χαρακτήρα της Δημόσιας ΕΡΤ.

-Ο διορισμός και η «ελεύθερη ανάκληση»(άρθρο 4) από τους αρμόδιους υπουργούς μετατρέπει τη δημόσια ΕΡΤ σε κυβερνητική ενώ  θα μπορούσε να έχει λόγο και η Βουλή.

2.- Για τον πρόεδρο δεν προσδιορίζονται προσόντα αλλά ούτε  και δικαιώματα!

-Για τον Διευθύνοντα σύμβουλο απαιτείται μόνο «πανεπιστημιακό πτυχίο» και 5ετη εμπειρία σε θέση ευθύνης στο Δημόσιο ή Ιδιωτικό Τομέα, λες και η ΕΡΤ δεν έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα και λειτουργία, που απαιτεί  εξειδίκευση στην τηλεόραση, την παραγωγή και τις νέες οπτικοαουστικές τεχνολογίες. Επίσης δεν αναφέρεται ούτε σε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών αλλά ούτε σε άριστη γνώση τουλάχιστον 1 ξένης γλώσσας που απαιτείται και στον τελευταίο στην ιεραρχία υπάλληλο!

-Ο πρόεδρος του Δ.Σ. δεν έχει ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ  ούτε καν  την αρμοδιότητα της εκπροσώπησης της ΕΡΤ !

– Ο διευθύνων σύμβουλος μεταβιβάζει αρμοδιότητες του σε Γενικούς Διευθυντές και Διευθυντές αλλά ενημερώνει εκ των υστέρων « στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση» πράγμα που θα μπορούσε να γίνει μόνο για έκτακτους λόγους !

Μερικά ερωτήματα :

Ποιος εκπροσωπεί την ΕΡΤ ;

Ποιος εκφράζει την ΕΡΤ και διαπραγματεύεται με τους  κοινωνικούς φορείς;

Ποιος εξειδικεύει  και εκφράζει την πολιτική- πολιτιστική- πλουραλιστική –κοινωνική-εθνική  κατεύθυνση που πρέπει να έχει η Δημόσια Ραδιοτηλεόραση;

Μπορεί ένας τεχνοκράτης άσχετος με αυτό το κύριο έργο της ΕΡΤ – διότι τέτοια προσόντα δεν αναζητούνται- να εισηγείται προς το ΔΣ ζητήματα που προσδιορίζουν τον πολιτιστικό, κοινωνικό, ενημερωτικό, παιδευτικό χαρακτήρα της και στη  συνέχεια να εξειδικεύει τις αποφάσεις του να τις επικοινωνεί και να παρακολουθεί την υλοποίηση τους μέσα από την καθημερινή λειτουργία της ΕΡΤ;

ΑΡΘΡΟ 2&3

-Στα άρθρα αυτά καταργείται κάθε δικαίωμα της ΑΣΚΕ Τηλεθεατών- Ακροατών

Η ΕΡΤ ανήκει στο Λαό που την πληρώνει για να έχει αυτό το Ρόλο! Δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει κοινωνικός έλεγχος ! Θεωρούμε αρνητική την κατάργηση της ΑΣΚΕ και στα χαρτιά διότι στην πράξη  δεν υπήρχε η πολιτική βούληση για τη λειτουργία της. Μπορούσε ίσως να γίνει πιο ευέλικτη και λειτουργική  να περιοριστούν οι συμμετέχοντες φορείς των τηλεθεατών και ακροατών, αλλά είναι λάθος η κατάργηση της διοτι έχουν και δικαίωμα οι φορείς που εκπροσωπούν την κοινωνία αλλά και μπορούν να συμβάλλουν με τις απόψεις και παρατηρήσεις τους στην βελτίωση του Ραδιοτηλεοπτικού αποτελέσματος.

Δεν μπορεί να  απουσιάζει ο   κοινωνικός  έλεγχος για ένα  αγαθό, για το οποίο οι πολίτες πληρώνουν και ζητάμε να μην καταργηθούν τα δικαιώματα της ΑΣΚΕ!

-Στην παράγραφο 2ε, για την κατάρτιση του Υπηρεσιακού Οργανισμού και τους άλλους κανονισμούς λειτουργίας ζητάμε να δοθεί το δικαίωμα γνώμης στην αντιπροσωπευτικότερη Δευτεροβάθμια Συνδικαλιστική Οργάνωση.

-Είναι προσαρμογή στο νέο μοντέλο Διοίκησης η επαναφορά του βασιλικού νόμου του Αλέξανδρου (2192/1920);

Αν χρειαζόταν οποιαδήποτε αναφορά σε διαδικασίες ελέγχου διαχείρισης μπορούσε να αναφερθεί στο νόμο. Αλλά αυτό αποτελεί βαθιά βουτιά στον αναχρονισμό και δεν αντιλαμβανόμαστε και την πρακτική σημασία του ούτε «διαμορφώνεται έτσι ένα πιο ξεκάθαρο και διακριτό καταστατικό»!

ΑΡΘΡΟ 4

Ενώ τροποποιεί το αντίστοιχο άρθρο του 1730, δεν προβλέπει  κανένα όριο για το ύψος των αμοιβών του Διευθύνοντος Συμβούλου ενώ καταργεί για τους γενικούς διευθυντές το πλαφον που προσφάτως θέσπισε νόμος του υπουργείου οικονομικών!  Αφήνει πλήρη δικαιοδοσία στους Υπουργούς και πιστεύουμε ότι είναι σοφή η παροιμία  «όποιος καεί στη φωτιά φυσάει και το γιαούρτι» και γι αυτό πρέπει να γίνει συγκεκριμένη αναφορά με πλαφον για τον Διευθύνοντα σύμβουλο, ενώ να συνεχίσει να ισχύει η ρύθμιση για τους Γενικούς. Όπως εμφανίζεται και στην κατάσταση των βασικών στατιστικών αμοιβών τακτικού προσωπικού της ΕΡΤ- που καταθέτουμε- είμαστε οι χαμηλότερα αμειβόμενοι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ, είμαστε χωρίς ΣΣΕ από το τέλος του 2008, υπεστήκαμε 2 φορές μειώσεις στο ύφος του 10%, και είναι ιδιαίτερα προκλητικό και για τους εργαζόμενους αλλά και όλη την κοινωνία, να υπάρχουν υπέρογκες αμοιβές!

Κύριοι, Κυρίες Βουλευτές ,

Με την ευκαιρία θέλουμε να επισημάνουμε ότι τα προβλήματα στην ΕΡΤ είναι γνωστά και τα οργανωτικά και τα λειτουργικά και τα διαχειριστικά.  Θα θέλαμε δε τη συμβολή σας ώστε να υπάρξουν εκείνες οι ασφαλιστικές δικλείδες, για να μην επαναληφθούν στο μέλλον φαινόμενα κακοδιοίκησης και κακοδιαχείρισης, όπως το πρόσφατο  κραυγαλέο παράδειγμα της  Διοίκησης Παναγοπουλου. Ώστε να σταματήσει η Αδιαφάνεια, η έλλειψη αξιοκρατίας και η κατασπατάληση του Δημόσιου χρήματος.

Κατασπατάληση και ποιοτική υποβάθμιση με διάφορους τρόπους, αφού πολλές δράσεις του κύριου έργου της ΕΡΤ, όπως  περιγράφεται από τον ιδρυτικό της νόμο, έχουν περάσει σε ιδιώτες. Με διαβλητές και μη διαφανείς διαδικασίες, έγιναν «παραχωρήσεις» του κύριου έργου της ΕΡΤ, κλείνοντας τα μάτια στην απαράδεκτη ποιότητα τηλεοπτικού προγράμματος, στην ελλιπή σύνθεση των συνεργείων και στις παράνομες  συνθήκες εργασίας και ασφάλισης των απασχολούμενων  στις επιχειρήσεις που διαθέτουν τις κινητές μονάδες, τα φορητά, τα στούντιο… Οι εργαζόμενοι σε αυτές  δεν έχουν ούτε καν υποτυπώδη εργασιακή σχέση, δεν έχουν  τα στοιχειώδη δικαιώματα, δεν αμείβονται με τις υπάρχουσες ΣΣΕ, δεν ασφαλίζονται και οι γενικότερες συνθήκες είναι απόλυτα  επισφαλείς!

Είναι απαράδεκτο ένας δημόσιος φορέας όπως η δημόσια ραδιοτηλεόραση, να νομιμοποιεί με αυτό τον τρόπο  παρανομίες, να μην απαιτεί παραστατικά και πλήρη συνεργεία και να μειώνει τόσο πολύ την ποιότητα του ραδιοτηλεοπτικού  αποτελέσματος, ενώ εισπράττει τα χρήματα του ελληνικού λαού και οφείλει να παρέχει υποδειγματικά το καλύτερο και όχι να αποτελεί πιλότο παρανομιών και για τα ιδιωτικά κανάλια!

Είναι γνωστό επίσης ότι η ΕΡΤ «τροφοδοτεί» τα ιδιωτικά κανάλια  με πλήθος μεγάλου μέρους του ειδησεογραφικού της υλικού αλλά και μεγάλου μέρους του οπτικοαουστικού της αρχείου, μέσω pull κυκλωμάτων, χαριστικά, ιδιωτικοποιώντας έτσι τη δουλειά των εργαζομένων της ΕΡΤ, που πληρώνει ο Ελληνικός Λαός, θέμα για το οποίο έχουμε καταθέσει αναλυτικό υπόμνημα προς τη Διοίκηση, προκειμένου να σταματήσει αυτή η διαρροή.

Απαιτείται και πρέπει να διασφαλιστεί, η νέα Διοίκηση  της ΕΡΤ να μην επαναλάβει τέτοια λάθη. Να φροντίσει για την ορθολογική οργάνωση, την αξιοποίηση μέσων και εργαζομένων, τις έγκαιρες διαφανείς προμήθειες τεχνολογικού εξοπλισμού, την ανάπτυξη της εσωτερικής παραγωγής.  Να προωθήσει  την αξιοκρατία και την διαφάνεια!

Διότι οι εργαζόμενοι απαξιώθηκαν από τις  λειτουργίες του παρελθόντος. Έδιναν και έπαιρναν οι συμβάσεις με τους εξωτερικούς συνεργάτες των υπέρογκων αμοιβών που εξοστράκιζαν  τους τακτικούς εργαζόμενους!

Πλάι σε αυτή τη σπάταλη και στην «γκλαμουριά» υπάρχει η συρρίκνωση αμοιβών και δικαιωμάτων, πχ ωράρια, δαπάνες εκτός έδρας, δουλειά χωρίς πρόγραμμα, συρρίκνωση των αποδοχών, αλλά υπήρχαν και εκατοντάδες εργαζόμενοι με συμβάσεις, με μαύρες συνθήκες εργασίας και πενιχρότατες αμοιβές. Που  πρόσφατα έφυγαν ενώ  κάλυπταν επί σειρά ετών πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Εμείς θέλουμε και ζητάμε πάντα να μετατραπούν αυτές σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.

Ζητάμε μια μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Ο ρουσφετολογικός θεσμός των συμβασιούχων πρέπει να καταργηθεί για εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Ούτε είναι λύση αυτή που προκρίθηκε, οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου.

Πάντως για όσο υπάρχουν ακόμα αυτές οι μορφές ζητάμε με τον παρόντα νόμο, να εξαιρεθούν οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ, από το Π.Δ. 164 , ως προς τον περιορισμό των 2 χρόνων.

Δεν μπορεί να συνεχίζεται το καθεστώς ομηρίας, ούτε η ΕΡΤ να γίνεται σχολή μαθητείας για τα ιδιωτικά κανάλια. Χρειάζεται την εμπειρία τους, για την οποία πλήρωσε ο ελληνικός Λαός, η οποία συνήθως χαρίζεται στους  καναλάρχες που τους  χρησιμοποιούν!

ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣΘΗΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΦΟΡΑ: ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΤ, ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΟΥ ΠΔ164

Για το χρονίζον πρόβλημα της μη αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των συναδέλφων του Π.Δ.164 καταθέτουμε πρόταση – προσθήκη την οποία επισυνάπτουμε.

Ζητάμε αντίστοιχη ρύθμιση με εκείνη του Κεφαλαίου Γ. άρθρο 11 παρ2, με την παρακάτω προσθήκη στο σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού»: Εισηγητική έκθεση για την προτεινομένη προσθήκη – τροπολογία Σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 164/2004 και μετά και από θετική κρίση του ΑΣΕΠ, οι «συμβάσεις έργου» έγιναν αόριστου χρόνου από 1/11/2006. Με την προσθήκη αυτή επιδιώκεται η άρση αδικιών σε βάρος μερίδας εργαζομένων στην ΕΡΤ, οι οποίοι επί σειρά ετών εργαστήκαν με ψευδεπίγραφες συμβάσεις έργου καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες και των οποίων αυτή η υπηρεσία δεν έχει αναγνωριστεί, παρόλο που οι συμβάσεις τους έγιναν συμβάσεις αορίστου χρόνου από 1/11/2006 με τις διατάξεις του ΠΔ 164 και πλέον κατέχουν οργανικές θέσεις στην ΕΡΤ. Ας σημειωθεί ότι στο παρελθόν έχουν υποβληθεί ερωτήσεις από βουλευτές όλων των κομμάτων για την αδικία αυτή. Η αδικία αυτή δημιουργεί ανισότητα σε βάρος αυτής της μερίδας των εργαζομένων διότι στους υπόλοιπους από την ίδια διαδικασία πρόσληψης, (1000 περίπου), έχει αναγνωριστεί η προϋπηρεσία. Κυρίως όμως διότι εργάζονται κάτω υπό τις ίδιες συνθήκες με το σύνολο των εργαζομένων, στους οποίους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία ακόμα κι αν αυτή είναι σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου φορέα. ΠΡΟΣΘΗΚΗ- ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ « Θεωρείται ως χρόνος πραγματικής προϋπηρεσίας στην ΕΡΤ, για κάθε συνέπεια, η προϋπηρεσία των υπάλληλων, των οποίων οι συμβάσεις έργου έγιναν αόριστου χρόνου από 1/11/2006 (ΠΔ 164/2004) μετά και από θετική κρίση του ΑΣΕΠ, για όσο χρόνο πριν την ένταξη τους σε οργανικές θέσεις παρείχαν τις υπηρεσίες τους στην ΕΡΤ»