Πανελλήνιες: Μιλούν στην «Κ» μαθητές που μετέτρεψαν την περυσινή αποτυχία σε φετινή νίκη

Σκόνταψαν την πρώτη φορά. Επεσαν. Ενιωσαν θυμό, απογοήτευση, σοκ. Οι τέσσερις νέοι που μιλούν στην «Κ» μετά την περυσινή αποτυχία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, σηκώθηκαν και ξαναπροσπάθησαν. Τα φετινά τους επιτυχή αποτελέσματα στέλνουν μήνυμα σε όλους τους υποψηφίους πως η ζωή είναι μάχη, στραβοπατήματα, νίκες. «Θυμάμαι την περυσινή μέρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Οταν επιβεβαίωσα ότι δεν πέρασα στη σχολή των ονείρων μου ένιωσα θυμό. Θυμό για τον εαυτό μου, αλλά και για την εξεταστική διαδικασία. Το αίσθημα της αποτυχίας φαινόταν δυσβάσταχτο», λέει σήμερα στην «Κ» η Ελενα Αλεξάκου. Φέτος, με 18.379 μονάδες πέρασε στην Ιατρική Ιωαννίνων. «Υποσχέθηκα μια δεύτερη ευκαιρία. Ουσιαστικά, η μόνη διέξοδος από την απελπισία ήταν να περάσω από την αδράνεια στη δράση. Οπως αποδείχθηκε, με άφθονη θέληση και αφοσίωση είναι στο χέρι μας να ζήσουμε τα όνειρά μας, καθώς κάθε προσπάθεια τελικά ανταμείβεται», συμπληρώνει.

Η Ειρήνη Ντελέκου ξεκίνησε το 2019 τη Γ΄ Λυκείου χωρίς στόχο. Το διάβασμά της δεν ήταν συστηματικό και το αποτέλεσμα απογοητευτικό: 9.013 μονάδες. «Οταν είδα τα αποτελέσματα στενοχωρήθηκα, απελπίστηκα και δεν ήθελα να δώσω δεύτερη φορά. Σε αυτό το σημείο η στήριξη της οικογένειάς μου ήταν πολύ σημαντική, όπως και η παρουσία των συμβούλων σταδιοδρομίας, καθώς με έκαναν να πιστέψω στον εαυτό μου, να πάρω θάρρος και αυτοπεποίθηση και να έχω στο μυαλό μου πως μπορώ να πετύχω όποιον στόχο ορίσω. Οπότε τα σημεία – κλειδιά για μένα ήταν ότι πίστεψα στις ικανότητές μου, δεν τα παράτησα και κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης χρονιάς είχα επιμονή και υπομονή», λέει σήμερα στην «Κ», καθώς στη δεύτερή της προσπάθεια πήρε το εισιτήριο για τη σχολή Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

Στα έδρανα του ίδιου ΑΕΙ με την Ειρήνη θα βρεθεί ο Νίκος Μητράκος, στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. «Θυμάμαι, όταν είδα ότι περνάω στο τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης Θράκης επικρατούσε ένταση και απογοήτευση στο σπίτι. Κανείς δεν ήταν ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Κυρίως εγώ, που ήξερα ότι δεν προσπάθησα όσο έπρεπε. Αφού παρακολούθησα τα δύο πρώτα διδακτικά εξάμηνα (έχοντας περάσει 11/12 μαθήματα) γνώριζα ότι το αντικείμενο της γεωπονίας δεν μου ταίριαζε. Αποφάσισα λοιπόν ότι δεν θα έκανα κάτι που δεν μου άρεσε για το υπόλοιπο της ζωής μου. Ετσι αποφάσισα να δώσω πάλι εξετάσεις. Ηταν δύσκολη απόφαση, η οποία όμως πάρθηκε με μεγάλη χαρά διότι θα έκανα αυτό που θα με ευχαριστούσε. Θα συνιστούσα σε κάθε υποψήφιο να ακολουθήσει το αντικείμενο που αγαπά, χωρίς να επηρεάζεται από τη γνώμη κανενός, διότι μόνο αυτός γνωρίζει ό,τι τον κάνει ευτυχισμένο», δηλώνει τώρα.

Αρνηση για όποια νέα προσπάθεια στις Πανελλαδικές Εξετάσεις κατέβαλε τη Στέλλα Παπαδοπούλου μετά την πρώτη αποτυχία. «Οταν είδα τα αποτελέσματα ένιωσα τεράστια απογοήτευση. Στο μυαλό μου αυτή η χρονιά αποτελούσε ένα τεράστιο χάσιμο χρόνου και ενέργειας. Ταυτόχρονα, η επιτυχία των φίλων με έκανε να νιώθω ακόμη χειρότερα και έριξε πολύ την ψυχολογία μου. Ετσι δεν ήταν εύκολο για μένα να ξαναδώσω», αναφέρει σήμερα, φοιτήτρια πλέον στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. «Αυτό που με έκανε να ξαναπροσπαθήσω ήταν η προσήλωση στον στόχο μου. Αυτό που έλεγα στον εαυτό μου στο τέλος κάθε μέρας ήταν ότι αφού τα κατάφεραν τόσα παιδιά, θα τα καταφέρω κι εγώ», αναφέρει.

«Με την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής για πρώτη χρονιά φέτος, πολλοί μαθητές έμειναν εκτός ΑΕΙ», παρατηρεί στην «Κ» ο σύμβουλος σταδιοδρομίας Σπύρος Μιχαλούλης και τονίζει: «Πολλές φορές μια προσωρινή αποτυχία μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για κάποιον μαθητή, έχοντας την εμπειρία των Πανελλαδικών, να δει τι δεν πήγε καλά, να βελτιώσει την επίδοσή του και να πετύχει τους στόχους του. Πρέπει λοιπόν να εμπιστευθεί τον εαυτό του».

Πηγή άρθρου www.kathimerini.gr