EUROKINISSI/ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Τις σοβαρές ελλείψεις της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά πανεπιστήμια ανέδειξε η πτώση του 19χρονου φοιτητή από τον τρίτο όροφο της Νομικής Σχολής Θεσσαλονίκης. Και φυσικά αποδεικνύει ότι την ώρα που η κυβέρνηση επιλέγει να προσλαμβάνει αστυνομικούς για τη φύλαξη των σχολών, αλλού θα πρέπει να κατευθυνθούν οι πόροι για την εκπαίδευση.
Το θέμα του φοιτητή που «εκπαραθυρώθηκε» ενώ παρακολουθούσε μάθημα, απασχόλησε το κοινοβούλιο, στο πλαίσιο της συζήτησης για την Εκπαιδευτική Συμφωνία συνεργασίας της Ελλάδας μια τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ σε εξέλιξη είναι κινητοποίηση των φοιτητών τόσο στην Κοσμητεία της Νομικής όσο και στο κτίριο Διοίκησης του ΑΠΘ, με αίτημα την ουσιαστική ενίσχυση των πανεπιστημίων και την επίλυση του κτιριακού προβλήματος.
Ομαλά εξελίσσεται η πορεία υγείας του φοιτητή
Ο φοιτητής φέρει κάταγμα στον καρπό του δεξιού του χεριού, όπου τοποθετήθηκε νάρθηκας, και ρωγμώδες κάταγμα στην κνήμη του δεξιού του ποδιού. Σύμφωνα με τους γιατρούς, που εξετάζουν την τοποθέτηση νάρθηκα και στο πόδι του, η υγεία του εξελίσσεται ομαλά. Μετά την ολοκλήρωση των απεικονιστικών, νευρολογικών και άλλων εξετάσεων που του έγιναν χθες και οι οποίες ήταν «καθαρές», ο φοιτητής εισήχθη για προληπτικούς λόγους στη Δ’ Χειρουργική Κλινική του ΑΠΘ του νοσοκομείου Παπανικολάου.
Ο κοσμήτορας της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ, Παναγιώτης Γκλαβίνης, ενημέρωσε τους φοιτητές για την υγεία του συμφοιτητή τους και πως δεν θα γίνουν σήμερα μαθήματα στη σχολή, «ούτε με φυσική παρουσία στη Σχολή, ούτε διαδικτυακά, δεδομένου του γεγονότος που συνέβη».
Κριτική από την αντιπολίτευση στη Βουλή
Το γεγονός του ατυχήματος του φοιτητή σχολίασε κατά τη συζήτηση στη Βουλή η αναπ. τομεάρχης Εκπαίδευσης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Μερόπη Τζούφη, η οποία επέκρινε την κυβέρνηση ότι αρνείται να συζητήσει τα μείζονα θέματα της εκπαίδευσης.
Τόνισε πως «το υπουργείο Παιδείας μοιάζει να εθελοτυφλεί για τα εκπαιδευτικά, αλλά και τα ευρύτερα κοινωνικά, θέματα που σχετίζονται με τα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία», καθώς αρνείται να συζητηθούν στην Επιτροπή Μορφωτικών η υγειονομική θωράκιση των σχολείων απέναντι στην πανδημία, οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, τα σοβαρά προβλήματα bullying και βανδαλισμών στα σχολεία με αναγραφή φασιστικών συνθημάτων.
Ειδικά όσον αφορά το ατύχημα του φοιτητή, τόνισε ότι «συμπυκνώνει όλες τις στρεβλώσεις στα ΑΕΙ». Επισήμανε ότι η «εκπαραθύρωση» του φοιτητή από τον 3ο όροφο της Νομικής στο ΑΠΘ φανερώνει το χρόνιο πρόβλημα χωρητικότητας των πανεπιστημιακών αιθουσών, τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, την υποχρηματοδότηση των πανεπιστημίων.
Και πρόσθεσε ότι, παράλληλα, «αποτυπώνει τις ιδεοληπτικές προτεραιότητες της κυβέρνησης και συγκεκριμένα, την υπέρογκη χρηματοδότηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας σε βάρος των υποδομών, των προσλήψεων και της φοιτητικής μέριμνας».
Παραδοχή Συρίγου για ελλείψεις με μετάθεση ευθυνών
Για το θέμα τοποθετήθηκε στη Βουλή και ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος, ο οποίος παραδέχθηκε πως είναι γεγονός ότι τα κεντρικά πανεπιστήμια στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη έχουν ως χρόνιο πρόβλημα την έλλειψη αιθουσών, πράγμα που υποστήριξε και ο πρύτανης του ΑΠΘ, Νίκος Παπαϊωάννου, που ούτε λίγο ούτε πολύ πέταξε το μπαλάκι των ευθυνών στην Κοσμητεία, δηλώνοντας άγνοια για το αν ο υπερπληθυσμός στο μάθημα οφείλεται στη σύμπτυξη τμημάτων.
Και χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται η κυβέρνηση τα πανεπιστήμια, επιλέγοντας τη λογική «νόμος και τάξη», αντί την επίλυση των χρόνιων αυτών προβλημάτων, υποστήριξε ότι «δεν είναι εύκολο, στον πυκνό αστικό ιστό, να δημιουργηθούν νέες εγκαταστάσεις».
Υποστήριξε πάντως ότι αυτόν τον καιρό «κάνουμε προσπάθεια με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Υπάρχει ένα μοναδικό μεγάλο οικόπεδο στην περιοχή της Κυψέλης και κοιτάζουμε να το αγοράσουμε σε αμέσως επόμενο διάστημα, για να μπορέσει να χτιστούν εγκαταστάσεις για το ΟΠΑ. Θα είναι μια λύση για να επεκταθεί μέσα στον αστικό ιστό, δεν είναι όμως πάντα εύκολο αυτό το πράγμα».